venres, 20 de decembro de 2019

AS TAREFAS DA CURTAMETRAXE


EPVA 1 ESO
Tarefas para a realización dunha curtametraxe
Traballo colaborativo de toma de datos e realización de debuxos para recrear as escenografías.
Bloque 1.- Expresión plástica.
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) Referido ao proceso creativo e de expresión gráfico plástica, en xeral traballará na interpretacións de fotogramas dunha película ou en fotografías diversas empregando puntos, liñas, planos, texturas visuais e cores.
b) Practicará o debuxo da expresión das emocións a través dos xestos e posturas do corpo encamiñada á creación de persoeiros, no caderno ou noutros soportes de traballo, partindo ou non de obxectos ou seres vivos reais,  folla modelo dos mesmos, banda deseñada, storyboard, fotonovela, claqueta, deseño da portada e da contraportada audiovisual da curta con títulos, entradiña animada, reparto e créditos  e do cartaz ou as entradas e invitacións da curtametraxe con diferentes niveis de iconicidade empregando elementos de expresión como o punto, a liña, o plano e a textura con calquera técnica plástica. Análise da forma no relativo ao trazo, modalidade do debuxo, expresividade, estilo artístico (realismo, abstracción e figuración).
c) Debuxará con puntos, liñas, planos ou texturas visuais obxectos existentes na aula ou nun espazo calquera.
d) Estudios no caderno ou noutros soportes a partir da natureza da cor aplicado á síntese da luz e pigmentos a empregar na execución da curtametraxe, en especial no relativo á iluminación da escena, sombras propias e proxectadas e claroscuro con distintas técnicas e tamén en relación cos xéneros cinematográficos históricos; a luz como elemento de expresión, destacando diferentes tipos de luz, claves tonais, dirección, calidade e intensidade. Tamén imaxes fixas e proxectadas en movemento, cores e texturas en diversos recursos, tal como vestiario e decorados que acentúen a idea da curta no referido á codificación, relativa á temperatura, harmonías contrastes e ó simbolismo da cor. Empregará a cor para representar obxectos existentes na aula ou nun espazo calquera.
e) Empregará técnicas secas, húmidas ou mistas para representar obxectos existentes na aula ou nun espazo calquera.Productos que teñan cabida na curtametraxe con técnicas plásticas secas, húmidas e mixtas para executar os elementos gráficos da curta nas súas diferentes etapas de creación, execución e exposición, no referido á ao atrezo, vestiario, maquillaxe e decorados a empregar na rodaxe.
Bloque 2.- Comunicación audiovisual.
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) Reflexión en grupo sobre o proceso perceptivo e a transmisión da idea, referida á mensaxe ou coñecemento, adaptado ao receptor dos mesmos tendo en conta o significado e o significante na linguaxe audiovisual e as funcións diversas das imaxes. Realizar unha proposta de imaxes indicativas dos diferentes locais, aulas e espazos do centro ou o logo dunha productora audiovisual.
b) Realizar en forma de cómic ou mediante un storyboard unha secuéncia dunha a xornada dun día lectivo do alumno. No caderno de traballo, anotacións de ensaios ou propostas experimentando coas leis da percepción e outras, tal como: observación analítica e funcional, relacións entre formas, efectos visuais (proximidade, semellanza, continuidade, contraste e homoxeneidade), ilusións ópticas, figuras cinéticas e imposibles.
c) Creación do cartaz da curtametraxe, das entradas para o evento, como elemento de comunicación visual e da publicidade multisensorial da mesma e en calquera soporte e usando diversos formatos.
d) Nun soporte dixital, realización de series fotográficas da curta como fotonovela ou animacións.
e) No caderno de traballo, realización do storyboard individual parcial ou total como guion gráfico da curta para unha posta en común.
f) Nun soporte dixital, realización da curtametraxe empregando diversos encadres, fotogramas, traxectorias e movimentos ou posición relativa da cámara, angulación  e outros procesos na dirección. Estructura narrativa da curta. Tamén se empregarán elementos da linguaxe televisiva e multimedia para a promoción da curta, crendo un programa ou unha canle na internet empregando tecnoloxías adecuadas diversas nas fases do proceso de ensino aprendizaxe. Tamén se poderán explorar outros medios audiovisuais na acción artística, tal como o land art, body art, happenings e performances. Manifestación implicita ou explícita do patrimonio artístico en relación cos elementos curriculares do bloque.
g) Nun soporte dixital, montaxe dos elementos audiovisuais con tecnoloxías diversas.
Bloque 3.- Debuxo técnico.
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) No caderno levantará planos de atrezo e mobiliario da época para realizar en láminas co formato correspondente os planos de execución de todo elemento xeométrico susceptible de aparecer na curta, tal como elementos de arquitectura, moblaxe, decorados, atrezo, deseños de vestiario e outros, tendo en conta a proporción dos encadres, traxectorias e angulacións xeométricas da cámara, proxección de sombras para comprender a relación entre proxeccións e sistemas de representación.
b) Deseño no caderno dunha tipografía específica da curtametraxe, definindo xeometricamente as formas das letras, números e símbolos, empregando trazados xeometricos elementais, tal como polígonos, tanxencias e enlaces e tamen curvas técnicas.
c) En soporte dixital, no caderno de traballo ou lámina, emprego de redes modulares nos deseños de pavimentos, cadros e outros elementos.
d) Expresión de xiros, traslacións, en fondos e figuras ou traxectorias desprazamentos, rodados con cámara dixital, secuencias de animacións, uso de imaxes especulares na auga ou superficies reflectantes.
e) Proxeccións e sistemas de representación explicados a través do emprego de sombras proxectadas, en particular as proxeccións cilíndricas ortogonais e oblicuas de volumes sinxelos segundo a temática da curtametraxe (vistas diédricas, cabaleira e isométrica). 

EPVA 3 ESO
Tarefas para a realización dunha curtametraxe
Traballo colaborativo de toma de datos e realización de debuxos para recrear as escenografías.
Bloque 1.- Expresión plástica.
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) Referido ao proceso creativo, realizará unha choiva de ideas, no caderno ou noutros soportes de traballo, con base na experiencia persoal ou adaptadas con anotación das mesmas por parte do alumnado en bosquexos e apuntamentos. Versará sobre o logo da productora cunha pequena animación, os persoeiros, o vestiario, o atrezo, os sonidos, as escenas da curta e as localizacións. Serán de carácter multisensorial e diverso para unha discusión de grupo e posta en común.
b) Creación dos persoeiros no caderno ou noutros soportes de traballo, partindo ou non de obxectos ou seres vivos reais,  folla modelo dos mesmos, banda deseñada, storyboard, fotonovela, claqueta, deseño da portada e da contraportada audiovisual da curta con títulos, entradiña animada, reparto e créditos  e do cartaz ou as entradas e invitacións da curtametraxe con diferentes niveis de iconicidade empregando elementos de expresión como o punto, a liña, o plano e a textura con calquera técnica plástica. Análise da forma no relativo ao trazo, modalidade do debuxo, expresividade, estilo artístico (realismo, abstracción e figuración).
c) Estudios no caderno ou noutros soportes a partir da natureza da cor aplicado á síntese da luz e pigmentos a empregar na execución da curtametraxe, en especial no relativo á iluminación da escena, sombras propias e proxectadas e claroscuro con distintas técnicas e tamén en relación cos xéneros cinematográficos históricos; a luz como elemento de expresión, destacando diferentes tipos de luz, claves tonais, dirección, calidade e intensidade. Tamén imaxes fixas e proxectadas en movemento, cores e texturas en diversos recursos, tal como vestiario e decorados que acentúen a idea da curta no referido á codificación, relativa á temperatura, harmonías contrastes e ó simbolismo da cor.
d) Productos que teñan cabida na curtametraxe con técnicas plásticas secas, húmidas e mixtas para executar os elementos gráficos da curta nas súas diferentes etapas de creación, execución e exposición, no referido á ao atrezo, vestiario, maquillaxe e decorados a empregar na rodaxe.
Bloque 2.- Comunicación audiovisual.
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) Reflexión en grupo sobre o proceso perceptivo e a transmisión da idea, referida á mensaxe ou coñecemento, adaptado ao receptor dos mesmos tendo en conta o significado e o significante na linguaxe audiovisual e as funcións diversas das imaxes.
b) No caderno de traballo, anotacións de ensaios ou propostas experimentando coas leis da percepción e outras, tal como: observación analítica e funcional, relacións entre formas, efectos visuais (proximidade, semellanza, continuidade, contraste e homoxeneidade), ilusións ópticas, figuras cinéticas e imposibles.
c) Creación do cartaz da curtametraxe, das entradas para o evento, como elemento de comunicación visual e da publicidade multisensorial da mesma e en calquera soporte e usando diversos formatos.
d) Nun soporte dixital, realización de series fotográficas da curta como fotonovela ou animacións.
e) No caderno de traballo, realización do storyboard individual parcial ou total como guion gráfico da curta para unha posta en común.
f) Nun soporte dixital, realización da curtametraxe empregando diversos encadres, fotogramas, traxectorias e movimentos ou posición relativa da cámara, angulación  e outros procesos na dirección. Estructura narrativa da curta. Tamén se empregarán elementos da linguaxe televisiva e multimedia para a promoción da curta, crendo un programa ou unha canle na internet empregando tecnoloxías adecuadas diversas nas fases do proceso de ensino aprendizaxe. Tamén se poderán explorar outros medios audiovisuais na acción artística, tal como o land art, body art, happenings e performances. Manifestación implicita ou explícita do patrimonio artístico en relación cos elementos curriculares do bloque.
g) Nun soporte dixital, montaxe dos elementos audiovisuais con tecnoloxías diversas.
Bloque 3.- Debuxo técnico.
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) No caderno levantará planos de atrezo e mobiliario da época para realizar en láminas co formato correspondente os planos de execución de todo elemento xeométrico susceptible de aparecer na curta, tal como elementos de arquitectura, moblaxe, decorados, atrezo, deseños de vestiario e outros, tendo en conta a proporción dos encadres, traxectorias e angulacións xeométricas da cámara, proxección de sombras para comprender a relación entre proxeccións e sistemas de representación.
b) Deseño no caderno dunha tipografía específica da curtametraxe, definindo xeometricamente as formas das letras, números e símbolos, empregando trazados xeometricos elementais, tal como polígonos, tanxencias e enlaces e tamen curvas técnicas.
c) En soporte dixital, no caderno de traballo ou lámina, emprego de redes modulares nos deseños de pavimentos, cadros e outros elementos.
d) Expresión de xiros, traslacións, en fondos e figuras ou traxectorias desprazamentos, rodados con cámara dixital, secuencias de animacións, uso de imaxes especulares na auga ou superficies reflectantes.
e) Proxeccións e sistemas de representación explicados a través do emprego de sombras proxectadas, en particular as proxeccións cilíndricas ortogonais e oblicuas de volumes sinxelos segundo a temática da curtametraxe (vistas diédricas, cabaleira e isométrica). 

EPVA 4 ESO
Tarefas para a realización dunha curtametraxe
Traballo colaborativo de toma de datos e realización de debuxos para recrear as escenografías.
Bloque 1. Expresión plástica. -
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) No caderno de traballo, para o seguimento proceso de creación con bosquexos e debuxos de todo elemento susceptible de aparecer na curtametraxe, no referente ás leis de composición (movemento e liñas de forza), simbolismo da cor, experimentación con distintos materiais, soportes, técnicas e tecnoloxias, partindo de obras artísticas persoais e alleas en diferentes épocas.
b) Traballo de investigación do grupo, consistente nunha análise pormenorizada de obras artísticas de diferentes épocas relacionadas co tema da curtametraxe coa fin de ser empregadas como disposición dos actores na escea ou por formar parte do decorado ou do atrezo. Fotografías dos persoeiros e dos espazos arquitectónicos.
c) En soporte dixital ou como obra física formando parte dos elementos da curta, traballos realizados de forma cooperativa.
Bloque 2. Debuxo técnico. -
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) En láminas co formato correspondente, debuxar planos de execución de todo elemento xeométrico susceptible de aparecer na curta, tal como elementos de arquitectura, decorados, atrezo, deseños de vestiario e outros,  tendo en conta a proporción dos encadres, traxectorias e angulacións xeométricas da cámara, proxección de sombras para comprender a relación entre proxeccións e sistemas de representación.
b) Deseño dunha tipografía específica da curtametraxe, definindo xeometricamente as formas das letras, números e símbolos, empregando trazados xeometricos elementais, tal como polígonos, tanxencias e enlaces.
c) Proxeccións e sistemas de representación explicados a través do emprego de sombras proxectadas ou de sistemas de representación, das proxeccións cilíndricas ortogonais e oblicuas de volumes sinxelos segundo a temática da curtametraxe  e tamén das proxeccións cónicas frontais e oblicuas ou da estereoscopía e anaglifos.
d) Aplicación do deseño asistido con computador para o trazado de pezas planas e tridimensionais sinxelas que poidan aparecer na curta.  
Bloque 3. Fundamentos do deseño.-
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) No caderno de traballo, recoller imaxes exemplo para a análise de linguaxes visuais que poidan ser trasladados ao deseño dos elementos gráficos da curtametraxe.
b) No caderno de traballo, planificación do proxecto artístico do atrezo, vestiario e decorados, abarcando os diferentes campos do deseño: gráfico (tipografía, logotipos da productora…), industrial (obxectos, comida…), arquitectónico (interior, exterior, urbanismo…)reflectido  nas fases de creación, execución e exposición dos mesmos.
c) No soporte dixital, aplicación e manexo de diversos programas informáticos para o deseño e realización dos elementos da curtametraxe.
Bloque 4. Linguaxe audiovisual e multimedia. -
O alumnado deberá realizar coa fin de facer entrar en xogo as correspondentes competencias:
a) No caderno de traballo, un storyboard da curtametraxe.
b) En soporte dixital rodaxe ou animación que debe incluir unha adecuada valoración da simboloxía e expresividade dos planos, angulacións e movementos da cámara.
c) Elaboración dixital de fotos fixas ou imaxes de calquera elemento da curta, persoaxes, atrezo, fondos de escea, tipografía, logos, para desenvolver o proxecto persoal da curta.
d) Elaboración de imaxes fotoxornalísticas sobre a curta.
e) Deseño da publicidade da curtametraxe para diversos soportes, tal como cartaces, prensa, cine, TV, páxinas web,  en formato multimedia.





Ningún comentario:

Publicar un comentario

KIRIGAMI

XEOMETRÍA E ARQUITECTURA DE PAPEL. As plantillas. K...