O PERCEPTORIO E OS PROCESOS
A
combinación diferenciada dos receptores activados no ser humano determina
diferentes tipos de sistemas lingüísticos a empregar pola entidade emisora.
Esta
investigación forma parte da análise de procesos de comunicación segundo unha
estrutura que permita atender á diversidade na comunicación humana e explorar camiños
no campo da linguaxe adaptada.
Vamos
tentar realizar determinados estímulos para os diversos receptores, variando as
características da forma, como poden ser o contorno(forma xeométrica), o dintorno(textura)
ou a silueta(cor) e tamén a cantidade, posición, traxectoria, estado físico, composición
química ou mesmo o equilibrio enerxético na materia.
Combinacións.-
Dados m elementos, a 1,
a 2, a 3,... a m, chamamos combinación
n-aria, ou de orden n, aos conxuntos formados por n elementos
elixidos entre eles, de modo que dous conxuntos calquera se diferencian nalgún
elemento.
Fórmula : C m,n = V m,n : P n
Permutacións.
-
Son
as variaciones de orden n formadas con n elementos.
Fórmula: P n =
V n,n = n!
Variacións.
-
Son
as ordenacións sin repetición de m elementos dun conxunto
tomadas de n en n.
Fórmula: V m,n =
m.(m-1).(m-2)...(m-n+1)
m=5, n=5 C=1
m=5, n=4
C=5
m=5, n=3 C=10
m=5, n=2
C=10
m=5 n=1 C=5
m=5, n=0 VR=1
CADRO XERAL DOS PROCESOS DE COMUNICACIÓN E DAS LINGUAXES HUMANAS
Os procesos vitais son percibidos a través dos sensores que interveñen na comunicación humana.
RECEPTORES ACTIVADOS
|
COMUNICACIÓN
|
||||||
VISUAIS
|
AUDITIVOS
|
TÁCTILES
|
OLFACTIVOS
|
GUSTATIVOS
|
|||
01
|
X
|
X
|
X
|
X
|
X
|
PROCESO VITAL
|
1
|
02
|
X
|
X
|
X
|
X
|
5
|
||
03
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|||
04
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|||
05
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|||
06
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|||
07
|
X
|
X
|
X
|
10
|
|||
08
|
X
|
X
|
X
|
||||
09
|
X
|
X
|
X
|
||||
10
|
X
|
X
|
X
|
||||
11
|
X
|
X
|
X
|
||||
12
|
X
|
X
|
X
|
||||
13
|
X
|
X
|
X
|
||||
14
|
X
|
X
|
X
|
||||
15
|
X
|
X
|
X
|
||||
16
|
X
|
X
|
X
|
||||
17
|
X
|
X
|
10
|
||||
18
|
X
|
X
|
|||||
19
|
X
|
X
|
|||||
20
|
X
|
X
|
|||||
21
|
X
|
X
|
|||||
22
|
X
|
X
|
|||||
23
|
X
|
X
|
|||||
24
|
X
|
X
|
|||||
25
|
X
|
X
|
|||||
26
|
X
|
X
|
|||||
27
|
X
|
SABORES
|
5
|
||||
28
|
X
|
OLFACTIVO
|
|||||
29
|
X
|
TÁCTIL (Braille)
|
|||||
30
|
X
|
ORAL
|
|||||
31
|
X
|
VISUAL
|
|||||
32
|
EXTRASENSORIAL
|
1
|
|||||
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
NÚMERO TOTAL DE LINGUAXES DIFERENTES SEGUNDO OS RECEPTORES ACTIVOS 32
Atendendo ao equilibrio na diversidade baseado na compatibilidade a nivel humano, a optimización a nivel tecnolóxico e a harmonización a nivel habitable e tendo en mente o obxetivo de crear obras accesibles ou mensaxes intelixibles para todas as persoas, deberíamos deseñar e aprender códigos funcionais ou receptivos de acordo con cada tipo de activación sensorial.
A obra creada, como resposta a unha necesidade, é traída á existencia a través da
composición reglada dos estímulos,
elementos básicos de cada tipo de activación sensorial.
O estímulo é manifiestado en plenitude co afinado da
variación e a traveso da enerxía ou a materia que o crea.
Deste xeito, estamos a producir signos intelixibles e lograremos comunicarnos de modo eficaz e entendernos de manera eficiente.
O “perceptorio” pode definirse como o espazo arquitectónico pensado para experimentar os diferentes tipos de sensaciones para a comunicación
das ideas, o lugar para consumir o alimento da nosa mente, manifestado a
través dos procesos das funcións vitais.
Funcións necesarias
para a supervivencia do individuo e da especie, procesos entendidos como necesidade e satisfacción ou ben como desequilibrio e equilibrado do sistema.
Ligazóns de interese.
BIOLOXÍA
MODALIDADES DE
COMUNICACIÓN ACTIVA
LINGUÍSTICA
CREACIÓN
https://youtu.be/V2Ck_zOjs6k
C50>_____ (1)
C51>V,G,T,A,O (5)
C52>VG,VT,VA,VO GT,GA,GO,GV TA,TO,TV,TG AO,AV,AG,AT OV,OG,OT,OA (10)
C53>VGT,VGA,VGO,VTA,VTO,VAO GTA,GTO,GTV,GAO,GAV,GOV TAO,TAV,TAG,TOV,TOG,TVG
AOV,AOG,AOT,AVG,AVT,AGT OVG,OVT,OVA,OGT,OGA,OTA (10)
C54>VGTA,VGTO,VGAO,VTAO GTAO,GTAV,GTOV,GAOV TAOV,TAOG,TAVG,TOVG
AOVG,AOVT,AVGT,AOGT OVGT,OVGA,OVTA,OGTA (5)
C55>VGTAO (1)
Ningún comentario:
Publicar un comentario